Zdravím vąechny příznivce RP a poutníky NWN
Průvodce Role-Playing v Neverwinter Nights by Mole
1.0 Na úvod
Tento dokument byl vytvořen Molem jak pro nováčky, tak pro veterány Neverwinter nights jako návod k Role-playingu v multiplayerových hrách. Role-playing je velmi subjektivní, takľe tato příručka nebude zákoníkem, nebo kupou pevných pravidel, ale kombinací nápadů, dohadů a návodů, jak co nejlépe vyuľít nwn k Role-playingu a uľít si při tom co nejvíce zábavy. Kaľdopádně je tento dokument vytvořen pro hráče s malou nebo ľádnou zkuąeností v Role-playingu, avąak doufám, ľe i zkuąenějąí hráči zde naleznou své. Kdo si zde na své nepřijde jsou ti hráči, kteří tvoří jednu postavu za druhou a záleľí jim převáľně na "bodech".
Více na:http://www.neverwint...na/roleplay.htm
____________________________________________________________________
Vynatek z jedne diskuze:
(chyby nekdy opravim a obcas neco doplnim a poupravim :)
Kaľdá hádka je tvořena polopravdami a nepravdami
a pravda v ní má velikost zrnka písku v přesípacích hodinách.
Podat objektivní názor a posoudit situaci
umí jen málakdo. Ovlivněni emocemi a sladkou nevědomostí,
dopouątíme se omylů, uráľek a necháváme se unést záątí.
Nechci a nemám v úmyslu mluvit jen o hráčích.
DM by se neměl pouątět do sloľitých kvestů pokud je nedokáľe zvládnout.
Nejjednoduąí a asi nejlepąí je začít u jednoduchých kvestíků. Zvládne jich
více za hru a snadno si vytvoří mezi hráči přehled a připraví půdu pro těľąí
kvesty. Jsou také často zábavnějąíBosové by se měli objevovat jen opravdu okrajově.
V DM lokaci je tolik nevyuľitých postav, aľ to zabolí. Od hraničářů, trpaslíků,
elfů aľ po pulčíky atd.
Gaugnus je kapitola sama pro sebe. Vytvořil jsem ji pro specialní kvest,
který trval celé týdny. Kdyz se Gaugnus objevi nikdy nezabiji.
Ona se objevuje jen pri urcite prilezitosti a vzdy, kdyz se tak stane,
PC si odnáąí v hlave pocit strachu, protoľe ona ... nekteri vedi co myslim.
Nekdy se stalo, ze mi spadlo NWN a ona zabila hráče :)
Vľdy jsem se hráči poté omluvil a oľivil ho". Gaugnus se take casto zjevi,
aby jen ąířila strach a temnotu. Pokud se zjevi, vzdy pouziva kouzlo tmy.
Pokud se nekomu zjevi odhalena, je to vzdy za nakym ucelem a
PC musi za to zaplatit vľdy jistou dusevni cenu.
Dejte si ale pozor. Temný les je jejím teritoriem.
Ostatne je to napsané RP stylem na starém foru (hned to premistím na nove)
Pokud se jiľ Gaugnus rozhodne zabijet, nastane hotove peklo.
Jak si jiste mnozi hraci mohou pamatovat z temného lesa pred ca 5 mesici ?[/b]
Neco k hráčům, uz jsem to jiz psal:
Je to neco podobneho, jako pribeh psaný vílou Achae (diskuze IC). Ty průpovídky jistého hráče, hned poté, co byl zabit. Přitom jeho největąí chybou bylo, ľe se neuměl vľít do role své postavy a neměl dostatečnou představivost. "Potkat Khandazara asi bych se pomočil a vykálel do kalhot a takto obtěľkán utíkal pryč." Zkuste nemluvit s kaľdou NPC postavou při setkání květnatou mluvou ąlechticů a vymýąlet vąelijaké filosofické fráze, kdyľ na ně váą awatar "nemá" povětąinou rozum, nehodí se větąinou do dané situace a zcela se míjí rase, povolání atd.
Četli ste někdy fantasy knihy. Zkuste aspon jednou hrát přirozeně podle nějaké postavy. Pak si vytvořte vlastní podle svych představ a jak byste chtěli, aby jednala a hlavně jaké měla chování a EMOCE. Zkuste nenevymýąlet sálodlouhé plky a květnaté fráze.
no tod vse pratele
uzivejte si hrani
Murgo
PS: Smrt vąem bezmozkům, moralistům a pokrytcům. Smrt vąem,
co doposud nepochopili ľivot a jeho rozmanitost.
Smrt vąem jeľ jsou opředeni nevědomostí a dopouątí se záąti a předsudků... "

"RP" Role Playing hrani - průvodce
Započal
Host_Murgo Jagang_*
, 02.06.04 00:11
1 odpověď na toto téma
#1 Host_Murgo Jagang_*
Odesláno 02.06.2004 00:11
#2 Host_angie_*
Odesláno 02.06.2004 00:28
poucny, jako dycky od murga :)
pripojim par vlastnich mouder :
*vsechno je dycky vo zacatku, promyslete si postavu, uz nez ji zalozite - ne jaky bude mit featy a kolik AC ale jakou bude mit povahu, minulost, zaliby, jestli bude pysna nebo skromna, zbabela, statecna nebo ztrestena a nebojte se dat ji naky negativni vlastnosti i kdyz ma bejt dobra - nic neni vetsi nuda nez dokonalej dobrak nebo psychopatickej skudce....
*s powergame postavou se da malokdy hrat dobry RP, i kdyz vylouceny to neni...
*sila a obtarnost na chovani postavy vliv nemaj ale inteligence a moudrost rozhodne jo - uvedomte si, ze int 8 (min si dat nemuzete) znamena negramotnyho primitiva....
*prvni veta urcuje raz rozhovoru, jen nejvetsi tvrdaci dokazou ignorovat OOC hovor (a naopak, malokdo je takovej ignorant aby na zretelnou RP narazku reagoval uplne mimo), proto premejslejte, nez neco vypustite z ust (huby)...
*bojte se smrti a zahrajte smrt, bejt behem boje ressnutej a znova se do nej zapojit nema s RP moc spolecnyho...
*... Angie :)
pripojim par vlastnich mouder :
*vsechno je dycky vo zacatku, promyslete si postavu, uz nez ji zalozite - ne jaky bude mit featy a kolik AC ale jakou bude mit povahu, minulost, zaliby, jestli bude pysna nebo skromna, zbabela, statecna nebo ztrestena a nebojte se dat ji naky negativni vlastnosti i kdyz ma bejt dobra - nic neni vetsi nuda nez dokonalej dobrak nebo psychopatickej skudce....
*s powergame postavou se da malokdy hrat dobry RP, i kdyz vylouceny to neni...
*sila a obtarnost na chovani postavy vliv nemaj ale inteligence a moudrost rozhodne jo - uvedomte si, ze int 8 (min si dat nemuzete) znamena negramotnyho primitiva....
*prvni veta urcuje raz rozhovoru, jen nejvetsi tvrdaci dokazou ignorovat OOC hovor (a naopak, malokdo je takovej ignorant aby na zretelnou RP narazku reagoval uplne mimo), proto premejslejte, nez neco vypustite z ust (huby)...
*bojte se smrti a zahrajte smrt, bejt behem boje ressnutej a znova se do nej zapojit nema s RP moc spolecnyho...
*... Angie :)
0 uživatelů si čte toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních