Maly pruvodce optimalizatoraNebudu zde uvadet proc je neco tak nebo jinak, bylo by to dost dlouhe a neprehledne. Napisu jen strucne par postrehu a doporuceni podle ktrerych je dobre tvorit popr. upravovat stavajici lokace.
RozmeryDefalut 8x8
Vyznacne lokace 8x16,16x16
Specialni 4x8,4x16
Standardizovane rozmery jsou nutne pro povrchove lokace, ktere tvori svet a musi na sebe navazovat.
Nezavisle Dungy muzou mit jakykoli tvar. Rozumne je tak 8x8 az 12x12. V ZADNEM pripade ne vetsi jak 16x16
Placably- mene je lepe, klikanim na nastroj Eraser lze udelat peknou lokaci bez pouziti jedineho placablu.
- prumerny pocet placablu je 2/tile
- na jeden tile nepatri vic jak 8 placablu
- na mista kde se bude intenzivne bojovat (napr. u pokladove truhly) nedavat zadne placably, ktere by NPC muselo obchazet. (krev na zemi nebo mlha nevadi)
- pokud je to alespon trosku mozne, umistit placabl tak, aby jeho okraje zasahovali do co nejmene tilu. (umistit maly placabl na na hranu tilu tak, ze zasahuje do 4ech tilu je prasarna)
Svetlo- zdroje svetla jsou zaroven zdrojem stinu. (zatez jako prase)
- do jedne mistnosti nepari vice nez 8 zdroju svetla
- date li jich kolem 20ti zacne se dit cosi podivne a svetlo stiny se budou chybne zobrazovat.
Zvuk- setrit s bodovymi zdroji zvuku. Bodove zdroje zvuku davat tak 1-2 do lokace. max 5-6 do nejakych extra mega zvlastnich lokaci. (nedate li zadny bodovy zdroj bude taky dobre)
- je dobre dat do lokace Objekt "zvuk pro celou oblast" a nasypat do nej samply zvuku pro dannou lokaci typicke. Zvetsit cas pro nahodne opakovani a zvetsit rozpeti nahodne hlasitosti. Tim se jednim objektem dosahne zhruba stejneho (nekdy lepsiho) effektu nez rozmistenim 5 bodovych zdroju zvuku. Bodovy zdoj ma vyznam tak pro Vodopad, Ohniste nebo neco podobneho co je podporene nakym placablem ci zajimavym tilem na tom dannem miste. Lokace ktera obsahuje mnoho bodovych zvuku je narocnejsi na prostredky nez lokace s jednim objectem co nahodne prehrava typicke zvuky s ruznou hlasitosti.
Encountery- vetsi jsou lepsi. Encounter 3x3 tily je docela normalni velikost. (encounter velikosti prahu u dveri je spatny)
- Spawnpointy (Spp) by meli byt pokud mozno mimo dohled oPC ktery Encounter aktivuje
- 2-3 Spp, navzajem od sebe vzdalene.NWN se snazi pouzit ten Spp ktery je dal od hrace. Chytrym rozmistenim Spp lze dosahnout zdani ze se potvory spawnuji na ruzne. (2 Spp na jednom tilu nema vyznam)
- v jednom boji max 8NPC. (Do jednoho boje muze zasahnout vice encounteru. 8NPC je soucet ze vsech.)
NPC- minimum veci (lahvicek, pochodni atd.) a Equipu
- mate li touhu dat NPC opasek sily +6, naklikejte mu o 6 veci silu.
- vytvorte hide a na nej dejte imky, soak, haste. Vse co je treba do jednoho itemu.
- idealni NPC bude mit na sobe Hide a v ruce(paratu) zbran. zadne jine itemy.
- Haste zpusobi 2x rychlejsi HeartBeat. Lze naharadit napr.: Zvysit rychlost pohybu o 1 stupen, pridat AC +4, zvednout lvl o 1-3 (zvednout AB +1)
OnHeartBeat je zabijak.Vsimnete si ze vsude pisu max je blabla, nebo nejlepe je to tak ze blabla.
Dobra lokace se pozna podle toho ze ma jiskru ma napad. WB by se nemel nechat uplne svazat optimalizacemi. Na druhou stranu popustite-li uplne uzdu fantazii je mozne vytvorit dechberouci lokace, ktere spolehlive zalaguji cely zbytek modulu. A co je horsiho, lze vytvorit i osklive lokace, ktere spolehlive zalaguji cely zbytek modulu.
Příspěvek upravil gGeorg: 01.12.2005 12:34