
Iniciativa
#1 Host_Shadow Masak_*
Odesláno 14.10.2005 15:04
#2
Odesláno 14.10.2005 15:13
snad to tak nak je

#5
Odesláno 14.10.2005 15:20
no myslim ze to tak je
No mne sa to nezda .. ak utocis na niekoho z tiena a nevidi ta tak ano, ale vseobecne si myslim ze to neplati ... kazdopadne pre masaka je podstatne ze hod na iniciativu predchadza kazdemu boju a kto viac hodi, ten ma vyhodu prveho uderu ktory casto moze znamenat aj koniec boja.
#6
Odesláno 14.10.2005 15:21
#7 Host_Shini_*
Odesláno 14.10.2005 19:28
U zlodeju a jinych utocicich z ukryti to ma vyhodu dvou utoku, napriklad das tomu druhemu zakernej i v druhem utoku v prvnim kole.
#8
Odesláno 14.10.2005 19:36
V nwn je takove zvlastni pravidlo nebo spis uchylka, ze prvni hod pri vyhrane iniciative byva do rozsahu kritaku. Tudiz u bojovnika moznost devastu ...
Je to jen moje pozorovani. Cisty empericky vyzkum.
Je to vypozorovane z chovani jednoho bojovnika. :o)) Ve chvili kdy vyhral Iniciativu, mel prvni hod kritak.
Avsak kdyz mel vyhranou iniciativu tak velmi rad taky hazel jednicku. Ale to se stalo mnohem min. Asi chyba mereni :o)
#9
Odesláno 15.10.2005 13:18
Asi tak...Mno iniciativa ma asi vyznam jen v D&D pravidlech....

Na iniciativu se haze pri zacatku boje, v prvim regulernim kole souboje(pripadne jeste driv pri surprise round, na coz ale nwn nehraje), cili vsichni zucastneni hazi Iniciative check = d20 + Iniciativa (DEX + misc.). Nejvyssi hodnota zacina, nejnizsi je posledni.(pri remize ma prednost ten s vyssi iniciativou, pokud je i tak remiza haze se znova). Tzn. vsichni krome prvniho jsou flat-footed, prichazi o DEX (cili muzou byt sneak attackovani) atd. Jakmile dojde rada na posledniho, neni uz nikdo flatfooted. Dalsi kola uz jsou normalni.
Cili flat-footed je jen zalezitost prvniho kola. Coz uz jsem tu nekde psal, ale nekdo se tady se mnou do krve hadal, argumentujic kravinama jako ze flatfooted jsi kdyz bezis, kdyz neutocis, kdyz na tebe nekdo utoci ze stinu apod. voloviny.

#10
Odesláno 15.10.2005 14:45
Asi tak...
![]()
Na iniciativu se haze pri zacatku boje, v prvim regulernim kole souboje(pripadne jeste driv pri surprise round, na coz ale nwn nehraje), cili vsichni zucastneni hazi Iniciative check = d20 + Iniciativa (DEX + misc.). Nejvyssi hodnota zacina, nejnizsi je posledni.(pri remize ma prednost ten s vyssi iniciativou, pokud je i tak remiza haze se znova). Tzn. vsichni krome prvniho jsou flat-footed, prichazi o DEX (cili muzou byt sneak attackovani) atd. Jakmile dojde rada na posledniho, neni uz nikdo flatfooted. Dalsi kola uz jsou normalni.
Cili flat-footed je jen zalezitost prvniho kola. Coz uz jsem tu nekde psal, ale nekdo se tady se mnou do krve hadal, argumentujic kravinama jako ze flatfooted jsi kdyz bezis, kdyz neutocis, kdyz na tebe nekdo utoci ze stinu apod. voloviny.
Priklad: moja postava robi nieco pri com neni flatfooted = boostuje sa, bojuje s niecim dalsim ... pribehne ku mne nepriatel, zautoci co sposobi hod na iniciativu ktoru dajme tomu prehram, podla toho co pises sa stavam flatfooted na jedno kolo?
No a este k tomu ze flatfooted si vzdy len prve kolo:
Stojim necinne flatfooted .. pribehne lukostrelec ... nasleduje hod na iniciativu, a pak do mna striela a ja som stale flatfooted ... stale tam stojim a on ma stale triafa ako by som bol flatfooted .. ale to sa mi asi len zdalo podla toho co hovoris.
#11
Odesláno 15.10.2005 15:41
Precti si prosim ten prvni radek co napsal Brudrafon a na ktery jsem odpovidal.Priklad: moja postava robi nieco pri com neni flatfooted = boostuje sa, bojuje s niecim dalsim ... pribehne ku mne nepriatel, zautoci co sposobi hod na iniciativu ktoru dajme tomu prehram, podla toho co pises sa stavam flatfooted na jedno kolo?
No a este k tomu ze flatfooted si vzdy len prve kolo:
Stojim necinne flatfooted .. pribehne lukostrelec ... nasleduje hod na iniciativu, a pak do mna striela a ja som stale flatfooted ... stale tam stojim a on ma stale triafa ako by som bol flatfooted .. ale to sa mi asi len zdalo podla toho co hovoris.
Rekl bych, ze se ti to urcite nezdalo, protoze je to zrejme bug ale s tim ja nic neudelam.
K tomu prikladu: Kdyz k tobe nekdo pribehne a ty uz davno s nekym bojujes tak flatfooted nejsi, protoze souboj uz probiha.
#12
Odesláno 15.10.2005 16:03
No odpoved na tie priklady som poznal (v prostredi NWN) len som naznacoval urcite detaily ktore by mohli niekoho popliest.Precti si prosim ten prvni radek co napsal Brudrafon a na ktery jsem odpovidal.
Rekl bych, ze se ti to urcite nezdalo, protoze je to zrejme bug ale s tim ja nic neudelam.
K tomu prikladu: Kdyz k tobe nekdo pribehne a ty uz davno s nekym bojujes tak flatfooted nejsi, protoze souboj uz probiha.
Este by ma zaujimalo co je u teba prve kolo, je to kolo zapocate prvym uderom, alebo hodom na iniciativu ktora sa robi aj na dialku?
Ja dam dalsi priklad, su 2 bojovnici v arene, od seba vzdialeni a obaja sa vidia ... v momente obaja zautocia na supera = po zacati utoku sa hodi na iniciativu a postavy bezia k sebe, ked pribehnu, prvu ranu ziska vitaz hodu na iniciativu , ale nezda sa mi ze by oponent bol flatfooted. << toto je asi najcastejsie miesto, kde sa ten hod uplatni.
Ak je to tak ako pisem vyssie, tak potom pripadov kedy je flatfooted po prehre iniciativy vela nenajdeme, a prejavi sa to asi len pri snekovani z tiena, alebo v pripade ak su postavy tesne vedla seba, a jedna zautoci na druhu.
#13
Odesláno 15.10.2005 17:09
Prvni kolo zacina nejdriv hodem na iniciativu...pak se az utoci...nerozlisuj na dalku nebo na blizko, iniciativu hazi vsichni zucastneni souboje.No odpoved na tie priklady som poznal (v prostredi NWN) len som naznacoval urcite detaily ktore by mohli niekoho popliest.
Este by ma zaujimalo co je u teba prve kolo, je to kolo zapocate prvym uderom, alebo hodom na iniciativu ktora sa robi aj na dialku?
Ja dam dalsi priklad, su 2 bojovnici v arene, od seba vzdialeni a obaja sa vidia ... v momente obaja zautocia na supera = po zacati utoku sa hodi na iniciativu a postavy bezia k sebe, ked pribehnu, prvu ranu ziska vitaz hodu na iniciativu , ale nezda sa mi ze by oponent bol flatfooted. << toto je asi najcastejsie miesto, kde sa ten hod uplatni.
Ak je to tak ako pisem vyssie, tak potom pripadov kedy je flatfooted po prehre iniciativy vela nenajdeme, a prejavi sa to asi len pri snekovani z tiena, alebo v pripade ak su postavy tesne vedla seba, a jedna zautoci na druhu.
Ono jde o to, ze DnD je turn-based a NWN realtime, cili toto ve hre v podstate nema uplatneni. Nejde ho nejak vyuzit, navic to tady nefunguje tak jak ma.
Prvni soubojove kolo totiz zacina v momente kdy se nekdo rozhodne utocit, pokud nikdo nic nedela, tak se zadna (soubojova) kola nekonaji. Jasne, kola jsou prepocitana na cas, takze i kdyz nic nedelas a neni souboj, tak samozrejme kola plynou dal, flatfooted se ale tyka jenom souboje.
Jeste me napada, je mozne ze pokud v NWN, jak si psal stojis a nic nedelas, nezautocis na oponenta, tak to hra bere jako ze nejsi soucasti boje, cili oponent na tebe porad utoci jako bys byl "prekvapen" a mimo jeho kolo. (coz je samozrejme hloupost, ale verim ze by to tak v NWN mohlo byt, pokud to takhle zbugovane funguje).
#15
Odesláno 15.10.2005 17:22
Jeste me napada, je mozne ze pokud v NWN, jak si psal stojis a nic nedelas, nezautocis na oponenta, tak to hra bere jako ze nejsi soucasti boje, cili oponent na tebe porad utoci jako bys byl "prekvapen" a mimo jeho kolo. (coz je samozrejme hloupost, ale verim ze by to tak v NWN mohlo byt, pokud to takhle zbugovane funguje).
Ono ked to hras turn-base tak to dava ovela vyssi vyznam, kedze pri takom style hranie niekto musi byt prvy a niekto druhy.
To ze ked na mna niekto utoci tak sa automaticky nebranim je len v konkretnom pripade pri utoku lukostrelca na dialku, pri meele stretnuti sa obvykle (mozno aj vzdy) postava zacne branit tym , ze utoci na oponenta a tak prestane byt flat-footed ale to uz odchadzame od temy.
Na zaver asi len tolko, ze to tych featov zvysujucich iniciativu by som nesiel .. kedze to vyuziju len postavy spoliahajuce sa na devast v prvej rane - a to hlavne take, ktore sa boja ze by nemuseli prezit prvu ranu od oponenta ..... pripadne SD sneakeri, ale tam neviem ako to presne funguje (pravdepodobne pocet sneakov pri utoku), no oni maju iniciativu dostatocnu aj bez featov.
#16
Odesláno 15.10.2005 17:48
Zlodej mozna jo, zlodej a jeho zpropadena dexterita...Na pvp serveru toho využívá každý lepší zloděj a i na Démoně se toho dá dobře využít...

I kdyz zlodej spise tezi ze schopnosti ukryti a sneak attacku, presto je pro nej prvni utok kriticky dulezity, nekdy to muze byt i smrtici utok, prvni kolo a pro oponenta posledni.
#17
Odesláno 15.10.2005 17:59
1.Takze je to jasne. Pri napadeni z dalky si porad flat pokud "nekliknes". :)1.To ze ked na mna niekto utoci tak sa automaticky nebranim je len v konkretnom pripade pri utoku lukostrelca na dialku, pri meele stretnuti sa obvykle (mozno aj vzdy) postava zacne branit tym , ze utoci na oponenta a tak prestane byt flat-footed ale to uz odchadzame od temy.
2.Na zaver asi len tolko, ze to tych featov zvysujucich iniciativu by som nesiel .. kedze to vyuziju len postavy spoliahajuce sa na devast v prvej rane - a to hlavne take, ktore sa boja ze by nemuseli prezit prvu ranu od oponenta ..... pripadne SD sneakeri, ale tam neviem ako to presne funguje (pravdepodobne pocet sneakov pri utoku), no oni maju iniciativu dostatocnu aj bez featov.
2.S timhle v podstate souhlasim, jsou tam zrejme lepsi featy nez toto, v nwn je to zbytecne(asi az na ty zlodeje a oblibene "devastatory"). "V DnD bych se svym wizardem bral iniciativu samozrejme vsemi deseti"

#18
Odesláno 15.10.2005 19:13
btw. abych moc nevaril z vody tak z bioware fora:
If you enter combat with an aware opponent and you gain initiative, he is flatfooted until he makes his first attack, which is after the first flurry. This can lead to (up to) 3 sneak attacks landed without having to stealth/knockdown etc.
#19
Odesláno 15.10.2005 19:51
tak jak to teda v nwn je? myslel sem ze to funguje stejne jak psal delosombres ale mozna to tak neni, a zkusit to ted nemuzu.
btw. abych moc nevaril z vody tak z bioware fora:If you enter combat with an aware opponent and you gain initiative, he is flatfooted until he makes his first attack, which is after the first flurry. This can lead to (up to) 3 sneak attacks landed without having to stealth/knockdown etc.
Toto podla mna plati pre sneakovanie z tiena, ale za "normalnych okolnosti" to asi nenastane, kedze tvoj oponent uz bude s niekym v boji = nebude flatfooted ani pred tvojim prvym uderom, alebo ta zbada z dialky - zautoci na teba (klikne mysou

Ja nemam moc skusenosti s PvP ale treba skusit suboj dvoch sneakerov bez skryvania sa do tiena. Z toho tvojho vyplyva, ze ak na seba navzajom zautocia, tak jeden z nich (vitaz iniciativy) uroby sneak attack ale mne sa tomu nechce verit.
#20
Odesláno 15.10.2005 20:29
[/quote]
Toto podla mna plati pre sneakovanie z tiena, ale za "normalnych okolnosti" to asi nenastane, kedze tvoj oponent uz bude s niekym v boji = nebude flatfooted ani pred tvojim prvym uderom, alebo ta zbada z dialky - zautoci na teba (klikne mysou

Ja nemam moc skusenosti s PvP ale treba skusit suboj dvoch sneakerov bez skryvania sa do tiena. Z toho tvojho vyplyva, ze ak na seba navzajom zautocia, tak jeden z nich (vitaz iniciativy) uroby sneak attack ale mne sa tomu nechce verit.
[/quote]
Tak jak psal Rah bin Salam by to melo byt, zlodej dokaze spachat az 3 sneak utoky za kolo(v mclassu i vic samo, nebo s rapid shotem), pokud utoci jako prvni a oponent je flat, vubec nemusi byt ve stinu ani v concealmentu, takze by to melo fungovat tak jak pises Valdo, kdyz je to dokonce info primo od Bioware. A jestli ne, tak to je bug hodny patche.

Pro obraznost kdy muze postava sneakovat:
1.pokud je oponent flatfooted (toto vlastne spada i pod 2 bod)
2.veskere kondice kdy oponent prichazi o DEX - helpless(srazen,znehybnen/omracen,drzen,spici), oslepen
3.pokud postava utoci z concealmentu, nebo ze stinu
4.pokud oponent grapplinguje nekoho dalsiho (DnD)
..nic dalsiho me nenapada..

0 uživatelů si čte toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních