Skočit na obsah


System ziskavani zkusenosti


  • Please log in to reply
2 odpovědí na toto téma

#1 Host_Lopyk_*

Host_Lopyk_*
  • Host

Odesláno 10.05.2004 12:00

Vzhledem k ruznym zvidavym dotazum a roztrzkam je zde popis systemu XP jez bezi na Demone.

Zakladni terminologie
- Level postavy: pro potreby systemu XP se nebere naklikany level, ale pocet zkusenosti ktere postava ma a k ni vztazeny level jez postava s temito danymi zkusenostmi muze maximalne mit. Je to ochrana proti powerlevelingu, ovsem je nedestruktivni, zadne zkusenosti se pripadnym pozdejsim nahozenim levelu neztraceji.

-CR (ChallengeRating): Obtiznost monstra. Tato hodnota je vypocitavana z levelu a dalsich vlastnosti NPC a prave tato hodnota je zakladnim parametrem pro vypocet XP monstra. Zamerne pro urychleni postupu na prvich levelech, je jako minimalni CR pocitano 1 a i pokud ma NPC vypocitane CR 1 a level 2, je vzata hodnota 2 jako vstupni. To umoznuje rychle prekonat prvni levely, ovsem dle praktickych zkusenosti vyvolava u hracu pocit, ze se pak postup temer zastavi. Coz je bohuzel pouze iluze :rolleyes:

- XP monstra: zakladni hodnota zkusenosti jez je dane NPC monstrum schopno mezi hrace rozdelit. Tato zakladni hodnota se dale modifikuje rozdilem levelu PCxNPC a hodnotou levelu PC.

- Bonus rychleho uceni: rasa clovek ma bonus rychleho uceni a tim se pocet ziskanych XP zvysuje o 10%.

- Penalizace multipovolani: Postava ziskava za druhe povolani penalizaci 10% a za treti penalizaci 20% na pocet ziskanych zkusenosti.

- Bonus vyjimecneho poznani: pokud pri zabiti monstra padne v hodu d20 hodnota 20, NPC generuje dvojnasobek zkusenosti nez je bezne. Dusledkem je ze, ze napriklad potvora jez bezne dava 20XP, muze obcas postave dat 40XP.

- Maxialni ziskatelna zkusenost: postava na levelu 1 a 2 muze za jedno zabite monstrum ziskat maximalne 100XP. Vzhledem k tomu, ze na takto malem levelu by pocet zkusenosti za vetsi potvoru mohl byt neprimerene vysoky, napriklad zcela neadekvatni vybavou, je pocet XP omezen na hodnotu 100. V drtive vetsine pripadu to postava ani nepozna, protoze monstra jez je schopna sama zabit tuto hodnotu vetsinou neprekracuji.

- Druzina: postavy jez jsou v jedne druzine a jsou v maximalni vzdalenosti 30 metru od aktu zabiti a jsou zive. I jedna postava je druzina jez cita jednoho clena druziny. Vyvolani sumonove nejsou aktivnimi cleny druziny, tudiz jejich pritomnost v druzine neovlivnuje pocet generovanych zkusenosti.

- Bonus XP druziny: pokud rozdil nejvyssiho a nejnizsiho levelu v druzine neni vetsi nez 4, aplikuje se na XP monstra bonus ve vysi 50% pokud jsou v druzine 2 postavy, 60% pokud 3 postavy atd. az do vyse 100%. Dale se jiz bonus nezvysuje.

Popis systemu
- PC ci sumon zabije monstrum. Vypocita se XP monstra na zakladne CR a HP monstra
- Zjisti se nejvyssi a nejnizsi level v druzine
- Hod na vyjimecne poznani a pripadne zdvojnasobeni XP monstra
- Vypocet XP ktere ziska PC na zaklade rozdilu levelu PC a CR monstra a na zaklade levelu PC. Tuto hodnotu oznacme jako XP PC
- Nasleduje rozdeleni XP vsem clenum druziny podle vzorce (XP PC / Pocet clenu druziny) * Bonus XP druziny
- Na kazde PC jez ziskava zkusenosti se aplikuje korekce na rasovy bonus a penalizace multiclassu.
  • 0

#2 Host_Lopyk_*

Host_Lopyk_*
  • Host

Odesláno 06.06.2004 23:05

Chysta se urcita zmena v systemu. Ne drasticka, vsechny zakladni veci zustanou stejne, krom vypoctu zakladnich XP monstra, kde se doposud jako modifikator pouziva tez HP daneho NPC, coz velmi znesnadnuje WB spravne nastavit pozadovany pocet zkusenosti.

Az se zamena provede, bude potreba vsechny NPC pokontrolovat a poladit aby odpovidali zameru.

Pisu to sem z toho duvodu, ze az se tak stane, tak se samozrejme zkusenosti u konkretnich monster muzou zmenit at uz docasne ci trvale.
  • 0

#3 Host_Lopyk_*

Host_Lopyk_*
  • Host

Odesláno 21.06.2004 15:48

V nasledujici verzi tzn. 2.44.1 dojde ke zmene CR jednotlivych potvor na zaklade dlouhodobejsiho testovani a monitorovani.

Dale se zmeni system bonusu v parte, ktery bude zohlednovat nejen maximalni povoleny rozdil levelu v parte pro ziskani bonusu, ale taktez velikost tohoto rozdilu.
  • 0




0 uživatelů si čte toto téma

0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních