Skočit na obsah


DC kuziel


  • Please log in to reply
44 odpovědí na toto téma

#1 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 12.10.2004 16:07

Nikdy som poriadne za prskavku nehral a hodne by ma zaujimalo odkial sa vezme DC (TO) kuziel, ktore maju zachranu (save). Proste stane sa niekto kuzelnikom kuzliacim kuzla 6. kruhu a teraz si ma vyberat, tu nieje zachrana, tu je, ... tuna je na volu - a teraz ako pozna aky vysoky ten hod bude? Zohladnuje sa tam level, spellcraft (carospyt), spell penetration, este nieco ine?
  • 0

#2 Host_ShaDoOoW_*

Host_ShaDoOoW_*
  • Host

Odesláno 12.10.2004 16:09

jak u koho :D

carodeji se do toho zapocitava spellcraft zaklinacovi ne, jinak to zakladni TO odkud se bere nevim ale muzes ho zvysit featy zamereni na kouzlo a epicke zamereni na kouzlo
  • 0

#3 Host_Moneta_*

Host_Moneta_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 10:05

DC (TO) kouzel se zvyąuje tvojí hlavní vlastností na kouzla tj. mág INT, druid,kněz MOU a zaklínač, bard CHA

je to tak ľe máą třeba INT 18 a kouzlo třeba na 4.kruhu má DC 19, kdyľ si tedy předmětem nebo napojem, kouzlem zvyąíą INT na 20 tak bude síla tveho kouzla o jeden bod větąí to je DC 20 s INT 22,24 atd. tedy vľdy vzroste síla tvojeho kouzla o jeden bod. Dále si DC kouzla zvětąíą featem "Zaměření na kouzlo" a to o 2-6 bodu poslední feat je epicke zaměření.

**to číslo co jsem napsal u toho kouzla na 4.urovni je jen příklad musel bych se podívat kolik opravdu má kouzlo na 4. urovni DC v zavislosti s jakou INT začínaą**

Ale podle mých zkuąeností jakmile se dovolí level 30-40 tak čaroděj nemá moc velkou ąanci dá se říci ľádnou přehodit zachrané hody NPC monster (třeba Arkhalie tam maji některá monstra 50-70+ hod na kostce) nebo hráču a to i kdyľ si vezme vąechny zaměření na kouzlo.

Dále je tu jeątě odolnost na kouzlo ale to uľ ji jiná kapitola ta se počíta zase se spellcraftu.
  • 0

#4 Host_Mole_*

Host_Mole_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 10:51

Jeste zamereni na skolu kouzel. Tj. +2.
  • 0

#5 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 10:53

To je velmi zaujimavy poznatok, dakujeme Monete, otazka este je, ci teda vsetky kuzla rovnakeho kruhu maju zakladne DC rovnake.
Mam taky maly pocit, ze s kuzlami, na ktore je zachrana (tj vsetky okrem "diskutovanych"), je mak pekny mrzak, pretoze skoro nema sancu aby si protivnik neprehodil, ale zatial je to len domnienka z test modulu.
  • 0

#6 Host_Moneta_*

Host_Moneta_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 11:29

TO:Mole
myslím ľe to je asi to co jsem psla tedy zaměření na kouzlo(ąkolu) je tam na výběr vyzvání,očarování,iluze atd vąak to znate ľadnej jinej feat neexistuje na zvýąení síly kouzla (DC)

TO:Quicxote
je to zaměření na kouzlo +2 k obtíľnosti
silnějąí zaměření na kouzlo +4
epické zaměření na kouzlo +6

ale pozor!! není to dohromady +12 ale jen +6 !! teď jsem provedl test.Vygeneroval jsem si kněze s MOU 18 základ a dal jsem mu feat zaměření na Vyzvání, vyvolal jsem elementala a pouľil na něj kouzla Plameny uder (lvl.5) a Hradba meču (lvl.6) a dopadlo to takhle:

Plameny uder bez zaměření DC 19, se zaměřením DC 21 a se silnějąím zaměřením DC 23

Hradba mečů bez zaměření DC 20, se zaměřením DC 22 a se silnějąím zaměřením DC 24

Takľe feat zaměření vľdy zvedne jen o 2 bodíky teď si snadno spočítate DC levelu kouzel s MOU 18 to je
1.15
2.16
3.17
4.18
5.19
atd.

Vąechny kouzla stejneho levelu mají stejne DC jak se ptal Quicxote jen ty ktere si posílíte featem mají více o 2,4,6 bodíku

Nejhorąí server je zatím Arkhalie tam to je děsný, velike zachrané hody měl jsem tam kněľku tedy jeątě mám a hodil jsem na někoho implozi DC asi 34 nevím přesně on měl zachrany hod přes 45 řekl mi lol jen DC 34? a zabil mě.Pokud si postavíte dobrej build postavu ktera ma vysoke zachrane hody tak vas kouzelník neřekona.

Nejlepąí server je zatím Alhambrie tam jsem viděl nejrozumějąí zachrane hody na kouzla přijďte si vyzkouąet. :)
  • 0

#7 Host_Moneta_*

Host_Moneta_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 11:33

jeątě upřesním na Arkhalii mají vysoke zachrané hody NPC monstra a ne jen hraci takove zachrane hody muzou mít i hraci na Demone a vsude jinde kde je povoleny level 30-40 a dobre předměty.Prostě pokud to WB a DM pokazí tak je kouzelník co se sily kouzel tyce mrzák a zbyvaji mu kouzla jako IGMS a TS.Kaľdej se pak udivuje ľe se pouľívaji takove kouzla, jak by ne kdyľ z fireballu se pouľije jen polovina zranění pravě tím ľe kaľdej přehodí kouzelníkovo DC kouzla.
  • 0

#8 Host_Moneta_*

Host_Moneta_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 11:36

a jeątě upřesnění zachraným hodem na kouzlo myslím samozřejmě klasicke hody výdrľ,reflex,vůle + kostka
  • 0

#9 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 12:09

Znovu dakujem za vycerpavajuce postrehy ohladom DC u kuziel a rad by som sa spytal na druhu cast kuzelnickej zahady a to spell resistance (magická odolnost). Skoro vsetky kuzla maju v popisku spell resistance: yes. Hadam ze sa hadze (nieco kuzelnika) proti (spell resitance + d20). V pripade uspechu protivnika sa deje co? Akoby to kuzlo nezaucinkovalo, uplne sa ignoruje efekt? Spell resistance: yes maju skutocne skoro vsetky kuzla (aj igms) okrem boostov (":nie" som nasiel iba time stop)
  • 0

#10 Sallow

Sallow

    Starší učeň

  • Hráč
  • PipPipPip
  • 266 Příspěvků:

Odesláno 28.10.2004 13:51

The "Difficulty Class" (DC)
---------------------------

...is essentially how hard a spell is to resist via Saving Throws.

If a spell has a "Saving Throw" associated with it (essentially a way for
the target of the spell to avoid, or reduce the effects of the spell), then
the Difficulty Class of the caster is set, and the target rolls a save to
avoid the spell.

DC = 10 + Spell Level + Stat Modifier

Spell Level is just what it says, the level of the spell from 1 to 9.

Stat Modifier is your caster's key stat. For Wizards this is Intelligence;
for Clerics, Druids, Paladins and Rangers this is Wisdom; for Bards and
Sorcerers this is Charisma.

So, let's say our Sorcerer, Mordule, casts Wail of the Banshee at his
enemies. It is a 9th level spell, and he has a 22 Charisma (+6 bonus). His
DC would be set at...

DC = 10 + 9 (Spell Level) + 6 (Charisma Modifier) = 25

So, his enemies would need to roll a Saving Throw (Fortitude in this case)
of at least a 25 to survive.


Ale je to k papirovy 3. edici AD&D, takze je mozny ze v NWN si to upravily k obrazu svemu...
  • 0

#11 Host_Mole_*

Host_Mole_*
  • Host

Odesláno 28.10.2004 18:07

Sorry, ja to jen preletel co mu rikas a nikde jsem nevidel presne napsany "skola magie", tak jsem to napsal jeste jednou. Slibuju, ze uz nebudu jako Ran a priste budu cist pozorneji a ubyde tak trochu spamu, jako je tohle to co ted pisu. ;)
  • 0

#12 Host_Xaim_*

Host_Xaim_*
  • Host

Odesláno 29.10.2004 12:19

Sallow, to co jsi napsal je zpravne, sam to jsem to sem chtel psat, uz je to dil ,ale ja to zkousel u carodeje a vychazito presne tak dle tohodle vzroce.
  • 0

#13 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 08.11.2004 05:59

Tak to potom je hodne take... vsetky kuzla ktore prskavky zosielaju so zachranou su teda neviem...
modelovy priklad:

lvl 40 spellcaster DC: 10 + 9 + 15 (charizma 40) = 34

Dajme tomu, ze kuzli proti lvl 20 (!!!) paladinovi/CoT/BG
12(/10/6 -zaklad) + 7(charizma paladin) + 7(charizma BG) + 6 (CoT) + 3 (divine wrath) = 35 na vydrz, 33 na reflexy, 29 na volu (plus bonusy z equipu)

Plus si samozrejme lvl 20 sumienka hadze d20.... Hmm, celkom zacinam chapat preco len par kuziel bez zachrany ma vacsie opodstatnenie (ak nie zrovna proti zlodejovi) :rolleyes:

Alebo je v tom nejaky zadrhel?
  • 0

#14 Darion

Darion

    Starší učeň

  • Hráč
  • PipPipPip
  • 367 Příspěvků:
  • Gender:Male
  • Location:Praha

Odesláno 08.11.2004 08:25

zadrhel je ze jsi vybral zrovna kombinaci s nej zachranejma hodama. Proc si nedal nejakeho zlodeje s hodem na vydrz a nebo bojovnika s hodem na vuli??

Jinak tohle je presne duvod proc nejde zrusit system 1vs20 pac by to uz bylo o nicem
  • 0

#15 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 08.11.2004 10:38

zadrhel je ze jsi vybral zrovna kombinaci s nej zachranejma hodama. Proc si nedal nejakeho zlodeje s hodem na vydrz a nebo bojovnika s hodem na vuli??

Jinak tohle je presne duvod proc nejde zrusit system 1vs20 pac by to uz bylo o nicem

Mas pravdu, mne skor ide o nieco dost ine vlastne, tam som len demonstroval ze rozdiel lvl 40 a 20 a aj tak....
Islo mi skor ale o to, ze taky sviatocny spellcaster (do 15-20 levelov, body aj do inych vlastnosti) a utocne kuzla 5., 6., 7. kruhu je uplne nevyuzitelna kombinacia. Naozaj to asi nejde velmi inak ako utocne kuzla bez zachrany, ako napr IGMS.
  • 0

#16 OndarenkO

OndarenkO

    Starš

  • Hráč
  • PipPipPip
  • 295 Příspěvků:
  • Gender:Male

Odesláno 09.08.2005 21:05

ve vzorci od Sallowa vazne chybi zamereni na skolu magie zamereni/vetsi zamereni/epicke zamereni = +2/+4/+6 k DC. takze max je DC 40.

jinak uz by to byt nemelo

cao
  • 0

#17 Sallow

Sallow

    Starší učeň

  • Hráč
  • PipPipPip
  • 266 Příspěvků:

Odesláno 10.08.2005 01:44

ve vzorci od Sallowa vazne chybi zamereni na skolu magie  zamereni/vetsi zamereni/epicke zamereni

Zobrazit příspěvek

jj chybi, predtim jsem to jen pastoval odsud (3rd Edition D&D FAQ) a nijak jsem to neupravoval.

takze max je DC 40.

Zobrazit příspěvek

Kdepak, max DC je 45 => 10 + 9 + 20 + 6 (max vlastnost je 50/+20)

Pak je jeste maxovnejsi DC a to 46 kdyz si vezmes RDD kterej ti da +2 CHA (takze max vlastnost je vlastne s RDD vetsi nez 50/+20 a to o tolik, kolik to RDD prida)

A uplne nejmaxovnejsi DC je 48 a to s klerickou implozi, ktera pridava k DC jeste +3 (je to jakoby soucast kouzla)
  • 0

#18 Mantor

Mantor

    Znalec

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1109 Příspěvků:
  • Location:Bratislava
  • Interests:RPG hry, film, bojove umenia, scifi a fantasy literatura

Odesláno 10.08.2005 08:11

(max vlastnost je 50/+20)


No ale nie na demone , ze ano. Chcem vidiet ako urobis klerika s 50/+20 :-)
  • 0

#19 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 10.08.2005 08:21

Ako je to s tym carodejom - wizardom? Zapocitavaju sa mu do DC aj body skillu spellcraft, ci nie?
  • 0

#20 Mantor

Mantor

    Znalec

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1109 Příspěvků:
  • Location:Bratislava
  • Interests:RPG hry, film, bojove umenia, scifi a fantasy literatura

Odesláno 10.08.2005 08:23

nie, specialista ma len +2 na rozoznavanie kuzla cez spellcraft , nie na DC kuzla
  • 0

#21 Host_Mole_*

Host_Mole_*
  • Host

Odesláno 10.08.2005 08:45

+neco na rozeznavani ma kazdej, Wizard to ma navic do obrany pred kouzlem. Nebo ne?
  • 0

#22 Mantor

Mantor

    Znalec

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1109 Příspěvků:
  • Location:Bratislava
  • Interests:RPG hry, film, bojove umenia, scifi a fantasy literatura

Odesláno 10.08.2005 08:56

Myslim, ze nie, specializovany wizard ma len jednu vyhodu a to su kuzla / den naviac a tie +2/-5 k spellcraftu inak myslim nic.
  • 0

#23 Host_Mole_*

Host_Mole_*
  • Host

Odesláno 10.08.2005 09:43

Manual ted nemam, ale u spellcraftu je wizard urcite zminovany a nebude to jen pro rozpoznavani kouzel.
  • 0

#24 Valdo

Valdo

    Nacheatovano

  • Kronikář
  • PipPipPipPipPip
  • 877 Příspěvků:
  • Gender:Male
  • Location:Vypalena vesnice

Odesláno 10.08.2005 09:44

Wizard specialista ma extra slot na kazdy lvl, k tomu +2 na hody Spellcraftu proti kuzlam zo svojej skoly (teda nie DC kuziel) a pak este -5 spellcraft proti kuzlam zakaznej skoly (to vlastne znamena -1 savy proti tym kuzlam)
  • 0

#25 Mantor

Mantor

    Znalec

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1109 Příspěvků:
  • Location:Bratislava
  • Interests:RPG hry, film, bojove umenia, scifi a fantasy literatura

Odesláno 10.08.2005 10:11

-5 spellcraft proti kuzlam zakaznej skoly (to vlastne znamena -1 savy proti tym kuzlam)

Zobrazit příspěvek

si si tym isty? nie je to tak ako pri tumble, ze upravovane hodnoty skillu na to vplyv nemaju, len to co si nahadzes pri lvl?
  • 0

#26 Valdo

Valdo

    Nacheatovano

  • Kronikář
  • PipPipPipPipPip
  • 877 Příspěvků:
  • Gender:Male
  • Location:Vypalena vesnice

Odesláno 10.08.2005 10:16

si si tym isty? nie je to tak ako pri tumble, ze upravovane hodnoty skillu na to vplyv nemaju, len to co si nahadzes pri lvl?

Zobrazit příspěvek


Tiez som si myslel ze to je ako vravis, ale prax ukazuje opak .. aj spellcraft z itemov sa rata k savom proti kuzlam
  • 0

#27 Rah bin Salam.

Rah bin Salam.

    Starší tovaryš

  • Hráč
  • PipPipPipPipPip
  • 775 Příspěvků:
  • Location:STS Chvojkovice Brod

Odesláno 10.08.2005 13:11

s timhle ma Valdo pravdu, spellcraft neni jako tumble, u spellcraftu se bere az to konecny cislo. Ale nejsem si jistej jestli i ta specializace ovlivnuje zachrany hody, nebo jestli ovlivnuje jenom spellcraft checky
  • 0

#28 Brudrafon

Brudrafon

    Starší mistr

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1979 Příspěvků:
  • Location:Doma

Odesláno 10.08.2005 19:50

Zachrany hody vidis az pri tom hodu proti kouzlum
A to co mas za bonusy tj. navic z veci, nejen to co si namastis pri levelu, se pricitaji ...
  • 0

#29 Host_Quixote_*

Host_Quixote_*
  • Host

Odesláno 11.08.2005 11:23

Urobi niekto sumar DC a SR?
  • 0

#30 Mantor

Mantor

    Znalec

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1109 Příspěvků:
  • Location:Bratislava
  • Interests:RPG hry, film, bojove umenia, scifi a fantasy literatura

Odesláno 11.08.2005 11:44

Spell DC = 10 + ability bonus + spell level(max 9) + spell focus featy (max +6)

Prekonanie SR = d20 + caster level + spell penetration bonus(max +6)
  • 0




1 uživatelů si čte toto téma

0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních