Obtiznost:
D&D Hardcore (3)
System XP:
Zakladni terminologie:
- Level postavy: pro potreby systemu XP se nebere naklikany level, ale pocet zkusenosti ktere postava ma a k ni vztazeny level jez postava s temito danymi zkusenostmi muze maximalne mit. Je to ochrana proti powerlevelingu, ovsem je nedestruktivni, zadne zkusenosti se pripadnym pozdejsim nahozenim levelu neztraceji.
-CR (ChallengeRating): Obtiznost monstra. Tato hodnota je vypocitavana z levelu a dalsich vlastnosti NPC a prave tato hodnota je zakladnim parametrem pro vypocet XP monstra. Zamerne pro urychleni postupu na prvich levelech, je jako minimalni CR pocitano 1 a i pokud ma NPC vypocitane CR 1 a level 2, je vzata hodnota 2 jako vstupni.
- XP monstra: zakladni hodnota zkusenosti jez je dane NPC monstrum schopno mezi hrace rozdelit. Tato zakladni hodnota se dale modifikuje rozdilem levelu PCxNPC a hodnotou levelu PC.
- Bonus vyjimecneho poznani: pokud pri zabiti monstra padne v hodu d20 hodnota 20, NPC generuje dvojnasobek zkusenosti nez je bezne. Dusledkem je ze, ze napriklad potvora jez bezne dava 20XP, muze obcas postave dat 40XP.
- Bonus noveho poznani: Postava ziskava zkusenosti navic dle vzorce ObdrzeneXP = XP + XP*((200 - frags)/200), berou se pouze kladne hodnoty a zaokrouhluje se na cela cisla (dolu/nahoru), tj. za prvnich 200 fragu jednoho typu monstra dostavate bonus.
- Malus dobre znameho monstra: Postava ztraci zkusenosti dle vzorce ObdrzeneXP = XP - XP*0,2 , zaokrouhluje se na cela cisla (dolu/nahoru), aplikuje se od 300+ fragu jednoho typu monstra a ztrata je na poctu fragu jiz nemenna.
- Maxialni ziskatelna zkusenost: postava na levelu 1 a 2 muze za jedno zabite monstrum ziskat maximalne 100XP. Vzhledem k tomu, ze na takto malem levelu by pocet zkusenosti za vetsi potvoru mohl byt neprimerene vysoky, napriklad zcela neadekvatni vybavou, je pocet XP omezen na hodnotu 100. V drtive vetsine pripadu to postava ani nepozna, protoze monstra jez je schopna sama zabit tuto hodnotu vetsinou neprekracuji.
- Druzina: postavy jez jsou v jedne druzine a jsou v maximalni vzdalenosti 30 metru od aktu zabiti a jsou zive. I jedna postava je druzina jez cita jednoho clena druziny. Vyvolani sumonove nejsou aktivnimi cleny druziny, tudiz jejich pritomnost v druzine neovlivnuje pocet generovanych zkusenosti.
- Bonus XP druziny: pokud rozdil nejvyssiho a nejnizsiho levelu v druzine neni vetsi nez 4. 1 PC = 100%, 2 PC = 85.5%, 3 PC = 83.3%, 4 PC = 79.3%, 5 PC = 75%, 6 PC = 71.4%
Popis systemu:
- PC zabije monstrum. Vypocita se XP monstra na zakladne CR a HP monstra
- Zjisti se nejvyssi a nejnizsi level v druzine
- Hod na vyjimecne poznani a pripadne zdvojnasobeni XP monstra
- Vypocet XP ktere ziska PC na zaklade rozdilu levelu PC a CR monstra a na zaklade levelu PC. Tuto hodnotu oznacme jako XP PC
- Nasleduje rozdeleni XP vsem clenum druziny podle vzorce (XP PC / Pocet clenu druziny) * Bonus XP druziny
- Na tento pocet XP se aplikuje Bonus noveho poznani respektive Malus dobre znameho monstra
Pozn:
Jak se to pocita, kdyz monstrum zabije summon, to nedokazu ani odhadnout. Asi se summon pocita za aktivniho clena druziny. Tak pokud zabije monstrum summon, tak se vynasobi XP PC konstatnou vetsi nez nula a mensi nez jedna.
System smrti:
- zakladni ztrata zkusenosti v ocistci jsou 3% z celkoveho poctu XP jez postava ma
- tato hodnota je pro dalsi vypocet uvazovana jako 100%(BaseXP) a je z ni snizeno pomerove tolik procent, kolik cinni vyse skillu viry. Vzorec pro vypocet ztraty expu LossXP = BaseXP - ( BaseXP * (skill_viry/100) )
- postavy levelu 1-4 stale pozivaji imunity v ocistci a neprichazeji o nic
- v mrtvole zustanou vsechny penize vcetne zachovani bugu
System Spanku:
- spanek lze opakovat po 3 hernich hodinach
- pro spani mimo hostinsky pokoj je potreba deka a proviant
- spat se da pouze na mistech k tomu urcenych (ohniste, studna atp.)
- pocet kusu proviantu je zavisly na levelu postavy
- lvl 1-4 --> 0ks
- lvl 5-14 --> 1ks
- lvl 15-24 --> 2ks
- lvl 25-30 --> 3ks
hen_familiar.2DA - Familiar Pixie neni dostupny
Ostatni:
- zrusena moznost zjisteni obtiznosti nepritele pres prozkoumani postavy (Examine)
Items
Kama
- pro hrace neni dostupna
Feats
Expertise/Improved Expertise
- Pri kouzleni se vzdy deaktivuje dovednost.
Devastating Critical
- neni dostupny
Use Poison
- jedy mohou pouzivat pouze ti jez maji feat "Use Poison"
- doba trvani otravane zbrane je 1 kolo
Brew Potion, Craft wand, Scribe Scroll
- zruseno
Skills
Pick Pocket
Ke klasickemu hodu na okradani jez resi zadratovane primo NWN byl pridan jeste dalsi hod, jez ma za ukol ztizit moznost okradeni postav. Tento hod se aplikuje v pripade, ze postava jez ma body v PP (Picket Pocketing) ziska predmet od jine postavy a tento predmet ma priznak ukradeneho (zde nutno podotknout, ze v palete Demony je jeste dost itemu, ktere tento priznak maji nesmyslne aktivni).
Ziskatel (zlodej) si hazi skilem
PP + d10
proti DC jez se pocita nasledovne
10 + [zlodej je friendly] 20 + [zlodej je videt] 10 + skill Spot (vsimavost) okradaneho
Az pokud se prehodi jak klasicky NWN hod tak tento, bude okradeni uspesne. Pokud selze tento druhy hod, item jez byl kraden se vrati zpet k puvodnimu majiteli.
Spells
poznámka: Uvedene zmeny plati i pro lektvary a svitky a dalsi itemy obsahujici tyto kouzla.
Sorcerer/Wizard:
Bigby's Interposing Hand [x0_s0_bigby1]:
Duration: (Caster level / 4) + 2 rounds
Bigby's Forceful Hand [x0_s0_bigby2]
Duration: (Caster level / 4) + 2 rounds
Bullrush: ak je 1d20 + 8 vacsie, alebo rovne 1d20 + STR + Size Modifier, tak sa kuzlo podarii. Inak zlyha
Bigby's Grasping Hand [x0_s0_bigby3]
Duration: (Caster level / 4) + 2 rounds
Spell Resistance: Yes + druhy hod na SR. Ak je SR ciela + 1d20 vyssia ako 41 alebo padne 20, kuzlo neprebehne
Bigby's Clenched Fist [x0_s0_bigby4]
Duration: (Caster level / 4) + 2 rounds
Spell Resistance: Yes + druhy hod na SR. Ak je SR ciela + 1d20 vyssia ako 41 alebo padne 20, kuzlo neprebehne
Bigby's Crushing Hand [x0_s0_bigby5]
Duration: (Caster level / 4) + 2 rounds
Spell Resistance: Yes + druhy hod na SR. Ak je SR ciela + 1d20 vyssia ako 41 alebo padne 20, kuzlo neprebehne
Finger of death
DC pro toto kouzlo je klasicky vyraz pro vypocet DC + 5
Find Traps [NW_S0_FindTrap]
Funguje iba na pasce s DC<35 a v okruhu do 30 metrov
Knock [NW_S0_Knock]
Funguje iba na zamky s DC<35 a v okruhu 50 metrov
Polymorph Self [NW_S0_PolySelf]
Namiesto pixie je premena na vlka
Greater Sanctuary [x0_s0_ether]
Duration: 1round/caster level
Kuzlo je mozne zoslat iba raz za 4 minuty. Pokus zoslat kuzlo skor vzdy zlyha a kuzlo sa vyplytva.
Time Stop [nw_s0_timestop]
Duration: 3s + (1d3 * 6s)
Znovuseslani kouzla po uplynuti 1 minuty. Pokus zoslat kuzlo skor vzdy zlyha a kuzlo sa vyplytva.
- nezastavuje sesilatele nebo jeho pritelicka/summona
Flame Weapon [X2_S0_FlmeWeap]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
Duration: Turn / caster lvl
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Greater Magic Weapon [X2_S0_GrMagWeap]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
+1 enhancement bonus per 4 caster levels.
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Keen Edge [X2_S0_KeenEdge]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
Duration: Turn / caster lvl
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Cleric:
Heal [NW_S0_Heal]
Spozdenie vyliecenia o 5 sekund.
Raise Dead [NW_S0_RaisDead] /Ressurection [nw_s0_resserec]
- po oziveni je na postavu aplikovana posmrtna penalta jejiz delka zavisi na levelu ozivene postavy.
- pro postavu pod ucinkem mse se doba rovna: lvl * 4 vteriny snizeno procentne o skill viry
- pro postavu bez ucinku mse: lvl * 8 vterin snizeno procentne o skill viry
- uroven viry ozivovatele (typicky klerika) ovlivnuje silu projevu posmrtne penalty v procentni urovni snizeny toho ktereho konkretniho projevu.
- penalta: rychlost pohybu. Snizeni o 99% maximalne
- penalta: sila utoku. snizeni priblizne o .... tezko rict o kolik (; maximalne
Greater Sanctuary [x0_s0_ether]
Duration: 1round/caster level
Kuzlo je mozne zoslat iba raz za 4 minuty. Pokus zoslat kuzlo skor vzdy zlyha a kuzlo sa vyplytva.
Find Traps [NW_S0_FindTrap]
Funguje iba na pasce s DC<35 a v okruhu do 30 metrov
Darkfire [X2_S0_Darkfire]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
Duration: Turn / caster lvl
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Greater Magic Weapon [X2_S0_GrMagWeap]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
+1 enhancement bonus per 4 caster levels.
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Magic Vestment [X2_S0_MagcVest]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbroj ktoru ma na sobe
+1 AC bonus per 4 caster levels
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovany predmet je zniceny.
Harm [nw_s0_harm]
zranuje jen za 1/2 zivotu ,ale mrtvaky leci na plno.
Implosion
Imploze funguje na vsechny PC v dosahu a hostile NPC. Usetreni jsou Friendly NPC a to jen jako technicke opatreni ohledne pripadnych nasledku jez z vrazdy takove bytosti plynou.
Ranger:
Polymorph Self [NW_S0_PolySelf]
Namiesto pixie je premena na vlka
Paladin:
Greater Magic Weapon [X2_S0_GrMagWeap]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
+1 enhancement bonus per 4 caster levels.
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Bard:
Find Traps [NW_S0_FindTrap]
Funguje iba na pasce s DC<35 a v okruhu do 30 metrov
Greater Magic Weapon [X2_S0_GrMagWeap]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
+1 enhancement bonus per 4 caster levels.
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Keen Edge [X2_S0_KeenEdge]
Target: Clen druziny - kuzlo sa zosle na zbran ktoru drzi v ruke
Duration: Turn / caster lvl
Pri zosielani sa hadze d20. Ak padne 1, ocarovana zbran je znicena.
Druid:
Heal [NW_S0_Heal]
Spozdenie vyliecenia o 5 sekund.
Finger of death
DC pro toto kouzlo je klasicky vyraz pro vypocet DC + 5