Skočit na obsah


Fotka

Chování na questech


  • Please log in to reply
6 odpovědí na toto téma

#1 Geralt

Geralt

    Cechmistr

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2645 Příspěvků:
  • Gender:Male
  • Location:Praha

Odesláno 05.03.2007 14:00

Jistě zde nevymyslím nic převratného nebo nového, jen se pokusím shrnout co jest psáno v jiných topicích, jen to není tak na očích
  • Jakmile dostanete / přijmete úkol je dobré opustit stávající party a vytvořit novou questovou skupinu, určitě by se nemělo stát, že do party (příběhu) nebudete chtít někoho přibrat, protože - nemá dobrou výbavu, je o 5 lvl horší než vy a "krad" by Vám expy z potvor....
  • Do questu jste vstoupili jako skupina lidí, udělali jednu partu a je dobré se pohybovat po hromadě a ne se jen hnát za co nejrychlejším splněním úkolu. Pokud Váš kamarád padne mrtev - je zabit nebo šlápne na past, většinou není dobré jen mávnout rukou a jít dál a takto nechat po cestě několik mrtvol, bývalých druhů
  • Pro mluvu používejte Party kanál, pro orientaci DMek jež dělají quest je snažší orientace - toto pravidlo naopak neplatí pokud pro vás quest dělá kdokoli jiný - např. Counselor - který pokud s vámi není v partě Vaši mluvu nevidí
  • Je dobré pokud si družina ze svého středu zvolí Vůdce, který bude za skupinu hovořit a jednat, jakmile se začnete překřičovat při rozhovoru s jakoukoli postavou, stává se hovor nepřehledný a mnohé z podstatného může zaniknout. Pokud potkáte nějaké NPC nebo PC nemusíte jej nutně pozdravit všichni.
  • Během questu se snažte neběhat, nic Vám neuteče. Běh využívejte jen opravdu vyjímečně např. v těchto případech - snažíte se dohonit partu, dostali jste se do boje, volíte útěk místo smrti, jste v časové tísni, je to součást questu atd...
  • Snažte se chovat týmově, vzájemně si pomáhejte, používejte zdravý selský rozum, mnohdy rozum zvítězí nad silou i v na první pohled bezvýchodné situaci
  • Setkání s nepřátelskými (červenými) NPC nemusí nutně znamenat boj, když uvidíte hodně silnou postavu, na kterou si jen tak netroufáte bezhlavě neútočte, zkuste se s ní domluvit, DM Vás nechce pro svou zábavu jen tak pozabíjet a Vaše síly odhadnout většinou dokáže
  • Do DM kanálu můžete psát, ale jen když potřebujete něco jako postava (chcete naslouchat za dveřmi, jestli neuslyšíte nějaké zvuky, atd.)
  • Nebojte se využít hůlky a hodů na vlastnosti, persuade... hra se pak stává zajímavější... zároveň pokud jste tupá Ork vypadá zvláštně, pokud rozlousknete hádanku nad kterou Vaši přátelé - inteligentní kouzelníci, dumají již nějakou dobu, ač Vám to jako hráči přijde naprosto snadné
  • Pokud zemřete, nemusíte hned do Očistce. Většinou je nějaká možnost vzkříšení, i když nemáte v partě klerika, jen je třeba projevit nápaditost. Není však pravidlem, že po každém bezhlavém útoku na silné bestie, Vás bude DM zvedat, abyste dokončili jeho quest.
  • Questy mají být především zábava, ale musíte počítat s tím, že jedna strana musí skoro vždy prohrát. Takže, když prostě občas umřete a budete muset přes Očistec, musíte se s tím smířit. Berte to jako hru a ne honbu z nuly na třicet za 5 dní.
  • Nedivte se pokud nedostane každý člen party odměnu. Questy většinou zadávají NPC, kteří nemaj bezednné truhly. Je jim jedno kolik Vás ten quest dělalo, a jaké jste měli náklady.
  • Poměrně častá chyba je používání ooc mluvy (každý vidí že jsou lagy, že jste umřeli, že ta potvora je silná.....) kazí to dojem ze hry a bere nádech dobrodružství. Kazíte tím zábavu ostatním kolem sebe. Pokud to říci musíte, učiňte tak pro sebe, nebo svému kamarádovi pošlete Tell

  • 0

#2 Dědek

Dědek

    Velmistr

  • Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4870 Příspěvků:
  • Gender:Male
  • Location:Bratislava

Odesláno 06.03.2007 12:39

  • Opatrne s "restovanim". Vypada vrcholne trapne, kdyz se po boji kouzelnici seberou a palesej se o tri lokace jinam vyspat aby byli i dal pouzitelni. Stejne tak na zacatku questu se vam muze klidne stat, ze vas DM "nenecha" odpocinout. Chapu ze vykouzlenej kouzelnik se muze zdat k nicemu ale neni to preci o igms ale o hre. Osobne doporucuji vhodnou formou upozornit hned po zadani questu ze si potrebujete odpocinout, pripadne vam to DM muze rozhovorem s NPC naznacit. Chodit odpocivat znovu V PRUBEHU questu silne nedoporucuji.
  • To same plati o systemu viry. Zde bych byl jeste prisnejsi a na rovinu vam rekl, at na msi v kostele zapomenete, ledaze by vas quest NPC vylozene instruovalo. Rozhodne nemam jako DMko zajem cekat nekolik hernich hodin az zapocne/probehne mse.
  • Jste-li na questu, nepocitejste s tim, ze na tom "vydelate". Nedavno se mi stalo, ze parta misto aby pockala na odjezd lodi ze Stromoradu do Alicie, tak vytahla sutraky navratu s tim "ze jim to Zorathus proplati". To jiste uznate, ze je blbost. Jestlize v ramci questu pospichate a vite ze lod jede treba az za pul dne, zkuste dojit do pristavu a oslovit nejakeho kapitana s tim, jestli by nemohl vypravit specialni lod. Date tak moznost DMku zvazit jestli to je vhodne ci nikoliv (napriklad dopredu pocita s tim, ze se v tom Stromoradu budete muset zdrzet, ma tam pripraven trebas drobny vedlejsi quest, ci proste jen uvita vic casu na pripravu dalsi faze hlavniho questu)
  • Budte shovivavy. Mejte na pameti, ze se muze stat cokoliv a ze i DMku hra pada, zvlaste kdyz je vas na questu jako much a v plnym boostu. Proto kdyz napriklad hovorite s jinak pratelskym NPC ktery na vas zclea nelogicky zautoci v pulce vety a jednou ranou vas vsechny pobije - zachovejte klid a jakkoliv udalost nekomentujte. DMs uz tak bude mit dost prace s tim, ze mu hra spadla a NPC se mu "utrhlo" a vas pozabijelo. Skutecne mu nepomuzete tim, ze budete jeste do toho nadvat "ze co sem jako mel kua delat? to je quest naho*no!"

  • 0

#3 Tomi the Nightkiller

Tomi the Nightkiller

    Velmistr

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3824 Příspěvků:

Odesláno 06.03.2007 13:15

Co se týče toho běhání, je to fakt, jako obyč CSko jsem dělal quest a byl tam hrář, co hrál starou postavu, jediný chodil a ostatní utíkali x lokací před nim, dalo to práci jim tellovat ať nezdrhají a počkají na toho posledního, že je starej:)

jinak malá rada ohledně tupého orka, jehož hráč je geniální:) pošlete tell té "inteligentní" postavě, když už nechcete čekat,než na to přijde hráč sám, když neví:)
  • 0

#4 beeboow

beeboow

    Mistr

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1307 Příspěvků:

Odesláno 06.03.2007 17:18

° Když se stane, že na questu umřete nekomentujte to, jak řekl už Gerald nebo Dědek. Vyvarujte se i toho, abyste někomu tellovali o pomoc!

° Když se účastníte nějakého questu mějte na paměti, že nejste pouhými pasivními příjemci, ale aktivními spolutvořiteli questu společně s DM. DM reaguje a koriguje dějovou linku questu v souvislosti s vaším chováním. Takže v určitých mantinelech daných DM, můžete ovlivnit nejenom průběh, ale někdy i zvrátit quest ke zcela jinému cíli, než DM původně plánoval. Tím se stává quest zajímavější nejen pro vás, ale i pro DM.

° Komunikujte s DM a ovlivňujte quest nejenom pomocí různých hodů ale i dalších činností. Když jste např. za nějakými dveřmi napište *naslouchá pozorně za dveřmi*. Pokud si toho DM všimne určitě se vám dostane jeho reakce. Možností je nepřeberné množství a je jen na vás, zda je využijete.

° Když mluvíte s NPC mějte na paměti, že je třeba mluvit s ní relevantně jejímu postavení. Samozřejmě, že rysem vaší postavy může být drzé jednání a zpupnost, ale vše má své meze.
  • 0

#5 Host_Dedula_*

Host_Dedula_*
  • Host

Odesláno 23.04.2007 07:28

Odstrašující příklad, leč bohužel není výjimkou.

Přiložené soubory


  • 0

#6 Gobbo

Gobbo

    Mistr

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1341 Příspěvků:

Odesláno 29.05.2007 15:08

Já osobně doporučuju, při větších výpravách, bojích hlavně, vynechávat koně.
  • 0

#7 Gobbo

Gobbo

    Mistr

  • Hráč
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1341 Příspěvků:

Odesláno 11.06.2007 13:15

Další poznatek:


Při kvestu, většího nebo menšího, se (alepson pod moji taktovkou) bude orkadat jedine herne, tedy Rp stylem. Kdokoliv, kdo bude "lootit" mrtvoly hracu na to dojede dost skarede. At uz tim ze mu seberu nejaky itemy nebo par levliku.

doplním ještě - ooc kecání, převážně po Vaší smrti, vyprávění o tom jak to laguje, o tom kolik kde jakých potvor a jak silných je a spousty dalších zasvěcených témat bude po zásluze odměněno odebráním zkušeností

Příspěvek upravil Geralt: 11.06.2007 13:25

  • 0




1 uživatelů si čte toto téma

0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních