- Jakmile dostanete / přijmete úkol je dobré opustit stávající party a vytvořit novou questovou skupinu, určitě by se nemělo stát, že do party (příběhu) nebudete chtít někoho přibrat, protože - nemá dobrou výbavu, je o 5 lvl horší než vy a "krad" by Vám expy z potvor....
- Do questu jste vstoupili jako skupina lidí, udělali jednu partu a je dobré se pohybovat po hromadě a ne se jen hnát za co nejrychlejším splněním úkolu. Pokud Váš kamarád padne mrtev - je zabit nebo šlápne na past, většinou není dobré jen mávnout rukou a jít dál a takto nechat po cestě několik mrtvol, bývalých druhů
- Pro mluvu používejte Party kanál, pro orientaci DMek jež dělají quest je snažší orientace - toto pravidlo naopak neplatí pokud pro vás quest dělá kdokoli jiný - např. Counselor - který pokud s vámi není v partě Vaši mluvu nevidí
- Je dobré pokud si družina ze svého středu zvolí Vůdce, který bude za skupinu hovořit a jednat, jakmile se začnete překřičovat při rozhovoru s jakoukoli postavou, stává se hovor nepřehledný a mnohé z podstatného může zaniknout. Pokud potkáte nějaké NPC nebo PC nemusíte jej nutně pozdravit všichni.
- Během questu se snažte neběhat, nic Vám neuteče. Běh využívejte jen opravdu vyjímečně např. v těchto případech - snažíte se dohonit partu, dostali jste se do boje, volíte útěk místo smrti, jste v časové tísni, je to součást questu atd...
- Snažte se chovat týmově, vzájemně si pomáhejte, používejte zdravý selský rozum, mnohdy rozum zvítězí nad silou i v na první pohled bezvýchodné situaci
- Setkání s nepřátelskými (červenými) NPC nemusí nutně znamenat boj, když uvidíte hodně silnou postavu, na kterou si jen tak netroufáte bezhlavě neútočte, zkuste se s ní domluvit, DM Vás nechce pro svou zábavu jen tak pozabíjet a Vaše síly odhadnout většinou dokáže
- Do DM kanálu můžete psát, ale jen když potřebujete něco jako postava (chcete naslouchat za dveřmi, jestli neuslyšíte nějaké zvuky, atd.)
- Nebojte se využít hůlky a hodů na vlastnosti, persuade... hra se pak stává zajímavější... zároveň pokud jste tupá Ork vypadá zvláštně, pokud rozlousknete hádanku nad kterou Vaši přátelé - inteligentní kouzelníci, dumají již nějakou dobu, ač Vám to jako hráči přijde naprosto snadné
- Pokud zemřete, nemusíte hned do Očistce. Většinou je nějaká možnost vzkříšení, i když nemáte v partě klerika, jen je třeba projevit nápaditost. Není však pravidlem, že po každém bezhlavém útoku na silné bestie, Vás bude DM zvedat, abyste dokončili jeho quest.
- Questy mají být především zábava, ale musíte počítat s tím, že jedna strana musí skoro vždy prohrát. Takže, když prostě občas umřete a budete muset přes Očistec, musíte se s tím smířit. Berte to jako hru a ne honbu z nuly na třicet za 5 dní.
- Nedivte se pokud nedostane každý člen party odměnu. Questy většinou zadávají NPC, kteří nemaj bezednné truhly. Je jim jedno kolik Vás ten quest dělalo, a jaké jste měli náklady.
- Poměrně častá chyba je používání ooc mluvy (každý vidí že jsou lagy, že jste umřeli, že ta potvora je silná.....) kazí to dojem ze hry a bere nádech dobrodružství. Kazíte tím zábavu ostatním kolem sebe. Pokud to říci musíte, učiňte tak pro sebe, nebo svému kamarádovi pošlete Tell