Dovolím si vyslovit doměnku, že druhý způsob povede k mnohem větší zábavě.
Ano, NeverwinterNights je pouze hra. Možná nemá cenu si nad hrou lámat hlavu, možná je lepší to brát jen podobně jako večerní "zábavní" estrády na Nově - totální relax a oddych, klikání myškou a připisování fragů.
Jestli to vidíte takhle, nikdo vám tu hlavu neutrhne. V pořádku. Jen si v této sekci moc nepočtete, protože zde budeme vycházet z jiného předpokladu.
Chci při hraní něco zažít. Něco hlubšího, nad čím se druhý den spokojeně pousměju cestou trmavají do práce. A dle mého smýšlení je tohle možné jenom v tom případě, pokud své herní postavičce vdechneme život. Nebudeme hrát 20war/7wm/3rogue ale budeme hrát bojovníka Orlina o kterém se bude povídat ještě měsíce po té, co hráč, který za něj hrál, odejde.
Tudíž nebudem to dále okecávat a přistupme k několika jednoduchým bodům, které je dobré dodržovat při tvorbě postavy. Já osobně si při tvorbě postavy pokládám několik otázek, které mi pomohou utvořit její charakter:
- První nejdůležitější věc je podle mě se odlišovat. Čim bude moje postavička zvláštní? Čim si jí ostatní zapamatují? Nejlepší je odlišit ji jak výraznou charakterovou "úchylkou" tak aj vzhledem. Se vzhledem vám asi moc neporadím, jen snad že čekat až na lvl 30 kde si jako jedinej narazim na hlavu jinou helmu nez maj ostatni, je nedostacujici :). Charakter je dobrý postavit na jednom až dvou extrémech. A nebojme se to rict na rovinu, na extremech negativnich. Tudiz je prima vymyslet postave nejakou negativni vlastnost. Tim se budete odlisovat zarucene, protoze vetsina hracu vidi svoje postavicky jako polobohy, kteri neustoupi ani o pid, niceho se neboji apod. Obdarte proto svoji postavicku napriklad panickou hruzou z hlodavcu, z hmyzaku, z vody, ohne, apodobne. Tim myslim ze se bude bat mysi aj na vysokem levelu, vzdyt je to preci prirozene, ja se taky bojim pavouku dodnes, i kdyz uz sem velkej kluk ;)
- Druhym co ostatni na vasi postavicce okamzite uvidej je styl jejiho vyjadrovani. Psany text je prakticky jedinou moznosti jak s ostatnimi ve hre komunikovat, proto si dejte praci a vymyslete si pro vasi postavicku vlastni "jazyk". Tim myslim vypichnout si par nejpouzivanejsich slov a vyrazu, ktery bude postava v urcitejch situacich pouzivat. Minimum je ujasnit si jak bude postavicka klít, jak bude zdravit, jak se bude smát. Ideální je to skloubit s vhodne vybranym voicesetem - vzornym prikladem budiz Maslova Arghaali. Vlastní styl mluvy vdechne postavicce vzdycky neco navic a i kdyz si to ostatni malokdy uvedomuji, opravdu ji to tvori podstatnou merou charakter. Takovyho koktavyho Toncka si lidi budou pamatovat zarucene. (jen bacha abyste z toho pak nekoktali aj v realnym zivote) :)
- Popremyslejte o minulosti vasi postavy. Odkud se vzala? Kde vyrostla? Proc dela co dela? Neni nutny mit tohle dopodrobna promysleny, spoustu veci je nejlepci "za chodu" vyimprovizovat. Jen pozor - pak uz se toho musite drzet. :) Tady bych chtel taky upozornit, ze je sice pekny, kdyz si vymyslite tklivej pribeh z detstvi, ale kdyz ho pak na poktani kazdymu "cpete" tak je to taky takovy krecovity. I kdyz za celej zivot nikdy nebude po vas nikdo chtit abyste mu svuj zivotni pribeh vypravel, je dobry mit tohle promysleny. Pomuze vam to rozhodovat se pri klicovych situacih.